ستاره سرخ

ستاره سرخ

رهسپار با ولایت تا شهادت

مصطفی
مصطفی

فقط حیدر(ع) امیرالمومنین است

موضوعات

عکس

عکس مذهبی

عکس ورزشی

عکس عاشقانه

فیلم

دانلود


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ستاره سرخ و آدرس stareiran.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پیوند ها

خبرتحلیلی313

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

مطالب اخير

شهید جهاد مغنیه

شهید مدافع حرم محسن حججی

خبر تحلیلی313

تحویل سال نو ... خانواده های شهدا در کنار مزار شهدا

تحویل سال نو در شلمچه

بارش برف در دومین روز سال 1393 در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع)

نگاه به نا محرم

love..............

شارژ رایگان همراه اول در ایام نوروز

افسران جنگ نرم

پست ترین انسان

حجاب و خوبی

عکس آقا

چفیه و چادر

امام رئوف

سینما و انقلاب

پسر حزب الهی

رسوایی

زنان مومن

نازنین

و الله مخرج ما کنتم تکتمون

رابطه سلفی ها و اسرائیل

ابو تراب

مجید و بی بی

لطیفه تلخ

شهید دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها

70 میلیون

دعا برای عاقبت به خیری

نوبت به نوبت

جمعه دگر......

نويسندگان

مصطفی

پیوند های روزانه

پایگاه خبر تحلیلی 313

کیت اگزوز ریموت دار برقی

ارسال هوایی بار از چین

خرید از علی اکسپرس

الوقلیون

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com

امكانات جانبي

RSS 2.0


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 267
بازدید کل : 10488
تعداد مطالب : 554
تعداد نظرات : 39
تعداد آنلاین : 1






در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه

ریش سفید حزب الله

   
 

ریش ‌سفید حزب‌الله کیست؟ + تصاویر

 




به گزارش گروه بین الملل مشرق، اصلی ترین عامل محبوبیت شیخ در میان لبنانی ها، انتصاب وی از سوی امام خمینی(س) و حضرت آیت الله خامنه ای و نیز علاقه ویژه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به اوست.
شیخ یزبک که بالاترین مقام دینی و فقهی در مقاومت اسلامی در لبنان به شمار می آید، از ابتدا تا کنون، پایبندی خود را به آرمان های دین اسلام و مذهب تشیع و نیز انقلاب اسلامی و ولایت مطلقه فقیه به اثبات رسانده و تا امروز در تمامی صحنه های مبارزه و مقاومت، حضوری چشمگیر و مؤثر داشته است.
مردم بعلبک و هرمل، شیخ را نماد تواضع در عین عزت، مردمداری در عین عبادت، جهاد در عین محبت و روشن اندیشی مبتنی بر فقاهت می دانند و عطر تبعیت از ولایت فقیه و انتظار ظهور امام عصر(عج) را از وجود وی استشمام می کنند.

 

* ولادت محمد یزبک
محمد یزبک در سال 1950 میلادی در یکی از روستاهای بقاع شمالی از استان بعلبک و در روستای "بودای" در خانواده‌ای مومن و متوسط الحال، چشم به جهان گشود.

 

* تحصیلات مقدماتی
شیخ یزبک تحصیلات ابتدایی خود را در شرق بیروت در منطقه ای به نام "برج حمود" به پایان رساند اما برای گذراندن مرحله متوسطه بار دیگر به بعلبک و از جمله مدرسه دولتی روستای بودای بازگشت تا این مرحله از تحصیلات خود را در اینجا سپری کند.

 

* علاقه به تحصیل علوم دینی و حضور در حوزه علمیه نجف اشرف
در سال 1965 میلادی به دلیل علاقه به تحصیل علوم دینی و با اینکه از این علوم هیچ سر رشته‌ای نداشت راهی حوزه علمیه نجف اشرف در عراق شد، مکانی که ایشان برای آن احترام و جایگاه خاصی قائل بودند.

 

* آیت الله محسن حکیم(ره) نخستین مرشد و راهنمای شیخ
اولین مرشد و راهنمای شیخ در حوزه علمیه نجف اشرف آیت الله سید محسن حکیم(ره) بود که طلاب لبنان نزد ایشان از جایگاه و موقعیت خاصی برخوردار بودند؛ به همین دلیل شیخ مورد توجه و حمایت‌های آن مرجع عالیقدر قرار گرفت تا بتواند فراگیری علوم دینی در حوزه نجف اشرف را دنبال کند.
آیت الله سید محسن حکیم، پیش از حضرت امام خمینی(س)، مرجع علی الاطلاق شیعه و در واقع، حلقه واسطی بین مرجعیت آیت الله بروجردی و حضرت امام(س) بود و اکثر مقلدان امام، پیش از ایشان، مقلد آیت الله حکیم بودند.
به این ترتیب شیخ محمد یزبک، آن گونه که میان طلاب علوم دینی رایج و شایع است، موفق شد، مرحله سطحی یا اولیه تحصیلات علوم دینی خود در نجف اشرف را به پایان برساند.

 

* آیت الله العظمی سید محمدباقر صدر(ره) و توجه ویژه به شیخ
پس از آن، شیخ یزبک هشت سال را در تحصیل دیگر علوم حوزوی سپری کرد که جزء مراحل عالی تحصیل علوم دینی به شمار می‌آمد و طی این دوره مورد توجه ویژه شهید گرانقدر آیت الله العظمی سیدمحمدباقر صدر(ره) بود. در واقع در همین دوره بود که ایشان موفق شدند، گزارش‌های خود را درباره فقه به رشته تحریر درآوردند که متأسفانه طی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به منزل ایشان در ژوئیه 2006 میلادی از بین رفت.
وی همچنین در محضر آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی(ره) به فراگیری علم اصول مشغول شد و موفق شد، ظرف چند ماه در مبحث فقه کتاب "زکات و خمس و حج" را به رشته تحریر درآورد.

 

* دیگر اساتید شیخ
از دیگر اساتید شیخ یزبک، طی دوره تحصیل علوم دینی در حوزه علمیه نجف اشرف باید از "آیت الله سید نصرالله مستنبط(ره)" و همچنین "آیت الله علی فانی اصفهانی(ره)" و "آیت الله سید ابراهیم زنجانی(ره)" یاد کرد.

 

* تبلیغ در اسکندریه به خواست آیت الله خویی و آیت الله العظمی صدر
پس از آن شیخ مشغول تدریس در همان حوزه نجف اشرف شد و در روزهای تعطیل بنابر وظیفه‌ای که از سوی آیت الله سید ابوالقاسم خویی(ره) و آیت الله سید محمد باقر صدر(ره) برعهده ایشان گذاشته شده بود، اقدام به تبلیغ در منطقه اسکندریه در استان "حله" عراق کرد.

 

* شهادت برادران دینی و بازگشت به لبنان
 

در 13 آوریل سال 1980 میلادی درحالی که بسیاری از برادران دینی‌اش به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، وی مجبور به بازگشت به لبنان شد. پس از بازگشت در همان روستای "بودای" رحل اقامت افکند و با حضور در مسجد روستا هر آنچه در توان داشت به کمک اهالی آن پرداخت و در غم‌ها و شادی‌هایشان با آنها شریک شد.

در دیدار با رایزن فرهنگی ایران.jpg

شیخ در دیدار با رایزن فرهنگی ایران

 

* تدریس در حوزه علوم دینی "الامام المنتظر"(عج)
 

پس از رمضان 1980 میلادی از وی خواسته شد، در حوزه علوم دینی "الامام المنتظر"(عج) شهر بعلبک به تدریس بپردازد و در این باره شهید علامه "سید عباس موسوی" به ایشان پافشاری و اصرار بسیار کرد.

 

* تشکیل هسته اولیه "تجمع علمای مسلمین بعلبک"
 

حضور در حوزه علوم دینی بعلبک موجب شد تا در کنار دیگر برادران دینی خود، حوزه هسته اولیه "تجمع علمای مسلمین بعلبک" را تشکیل داد و برای توسعه و گسترش این تجمع دیدارهای بسیاری با علمای لبنان از جمله علمای جنوب لبنان برگزار کرد که همه این فعالیت‌ها پیش از اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی در سال 1982 میلادی صورت گرفت.

شیخ و هیئت همراه از جنوب لبنان.jpg

شیخ و هیئت همراه در حال دیدار از جنوب لبنان

 

* تأسیس حزب الله لبنان
 

پس از اشغال لبنان در سال 1982 میلادی به دست رژیم صهیونیستی و در حالی که سراسر لبنان را فضایی از یأس و نا‌امیدی فراگرفته بود، شیخ یزبک به همراه دیگر برادران دینی خود تلاش کرد با اقداماتی این فضای نومیدی و ترس و وحشت حاکم بر لبنان را درهم بشکند؛ به همین منظور تصمیم گرفت به رغم بضاعت اندکی که در اختیار داشت، به مقابله با دشمن صهیونیستی بپردازد و هنوز مدتی از این مبارزه نگذشته بود که ایده شکل‌گیری و تأسیس "حزب الله" در میان شیخ و یارانش شکل گرفت و از آن پس بود که شکست‌ها و ناکامی‌ها در لبنان به موفقیت و پیروزی تبدیل شد.

.jpg

شیخ در بنیانگذاری حزب الله، نقش اساسی داشته است

 

* تأسیس مدرسه خیریه "المرتضی"(ع)
 

هنگامی که شیخ از اصلاح مدرسه دولتی روستایش که به آن عشق می‌ورزید نومید شد، اقدام به تأسیس مدرسه دیگری در روستا کرد و در این راه "آیت الله سید احمد فهری" نماینده امام خمینی(س) و مقام معظم رهبری و تولیت حرم حضرت زینب(ع)، هر آنچه در توان داشت از کمک و مساعدت به شیخ دریغ نکرد و برای تأسیس مدرسه "شیخ حسن یزبک" پدر شیخ محمد یزبک قطعه زمینی در اختیار آنها گذاشت و با وقف کردن زمین اختیار آن را به امام خمینی(ره) سپرد که ایشان را ناظر بر عملیات ساخت و احداث آن کرده بودند.
 

از سال 1984 میلادی، مدرسه "المرتضی"(ع) مشغول به فعالیت شد و هم‌اکنون این مدرسه به مجتمع آموزشی و تربیتی بزرگی با ظرفیت پذیرش 600 دانش‌آموز در تمام مقاطع تحصیلی تبدیل شده است.

 

* نماینده تام الاختیار امام خمینی(س) در لبنان
شیخ محمد یزبک تا زمانی که حضرت امام خمینی(س) در قید حیات بودند، وکیل ایشان در بعلبک بود.

شیخ درباره ظهور امام عصر علیه السلام.jpg
شیخ یزبک در حال سخنرانی درباره امام مهدی(عج)

متن حکم انتصاب و اجازه در امور حسبیه و شرعیه وی از سوی حضرت امام(س) که در تاریخ 18/02/1367 صادر شد بدین شرح است:
 

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم
الحمدللّه‏ رب العالمین، والصلوة والسلام علی محمد و آله الطاهرین، و لعنة‏اللّه‏ علی اعدائهم اجمعین.
 

و بعد، جناب حجت‏الاسلام آقای حاج شیخ محمدحسن یزبک ـ دامت افاضاته ـ از طرف اینجانب مجازند در تصدی امور حسبیه و اخذ وجوه شرعیه، و صرف امثال زکوات و کفّارات و مظالم عباد را در مصارف مقررۀ شرعیه، و در مورد سهمین مبارکین نیز مجازند در اخذ و صرف نصف سهم سادات را نیز مجازند به سادات محل و منطقه بپردازند، و نصف دیگر سهمین را ارسال دارند.
 

«و اوصیه ـ أیده‏اللّه‏ تعالی ـ بما اوصی به السلف الصالح من ملازمة التقوی و التجنب عن الهوی و التمسک بعروة الاحتیاط فی امور الدین و الدنیا»؛ والسلام علیه و علی اخوننا المؤمنین و رحمة اللّه‏ و برکاته.
به تاریخ 21 شهر صیام المبارک 1408
روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

پس از ارتحال امام راحل، ولی امر مسلمین آیت الله العظمی "سید علی خامنه‌ای" (دام ظله)، ایشان را به عنوان نماینده خود و امام جمعه بعلبک منصوب کردند.

 

*عملیات ناکام ربایش شیخ

ارتش رژیم صهیونیستی روز 28 مرداد سال 1385، در یک عملیات هلی برد ناکام، قصد ربایش شیخ را داشت که با مقاومت رزمندگان حزب الله، این عملیات به شکست کشیده شد و رسوایی دیگری برای رژیم صهیونیستی رقم خورد.

سمیر قنطار در حرم حضرت شیث علیه السلام در بعلبک.jpg

شیخ، میزبان سمیر قنطار، آزاده شهیر لبنانی در حرم حضرت شیث علیه السلام در بعلبک

* دیگر وظایف و مسؤولیت‌های شیخ محمد یزبک
 

غیر از آن، به دلیل ادای وظایف اخلاقی و مذهبی به نحو احسن و با توجه به شخصیت و الای وی در جامعه لبنان، مسؤولیت های دیگری نیز بر عهده شیخ نهاده شده که از آن جمله باید به موارد زیر اشاره کرد:
- عضو شورای مرکزی حزب الله
- ریاست هیئت شرعی و مذهبی حزب الله
- وکیل فقهی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در لبنان و مسؤول اخذ وجوه شرعیه معظم له از مقلدان
- مدیر و استاد حوزه عملیه الامام المنتظر(عج) در بعلبک
- رئیس و بنیانگذار جمعیت خیریه المرتضی(ع) و مجتمع تربیتی المرتضی(ع) در روستای بودای
- تولیت حرم مطهر حضرت خوله(س) دختر گرامی سیدالشهداء(ع) در بعلبک

 شیخ چند سال پیش به علت افت فشار خون مدتی در بیمارستان بستری بود که مرخص شد و اکنون حال عمومی وی مساعد است و بدون مشکل در تمامی برنامه ها شرکت می کند.

برخی تصاویر شیخ محمد یزبک را مشاهده می کنید:

 

اصلی ترین رسانه پوشش دهنده مواضع شیخ است.jpg

المنار، اصلی ترین رسانه پوشش دهنده فعالیت ها و سخنرانی های شیخ است

 

شیخ در جمع سران مسیحی لبنان.jpg

سخنرانی شیخ برای مسیحیان لبنان

 

شیخ برای دروزی های جاهلیه.jpg

سخنرانی شیخ در جمع دروزی های جاهلیه لبنان

 

در جمع کارکنان جهاد سازندگی لبنان.jpg

سخنرانی شیخ در جمع کارکنان جهاد سازندگی لبنان

 

در دیدار با هیئت سفارت سوریه.jpg

دیدار شیخ با هیئت سفارت سوریه در بیروت

 

یزبک1.jpg

سخنرانی شیخ در جمع عزاداران حسینی حزب الله لبنان

 

در مراسم گرامیداشت یاد شهدای هسته ای ایران.jpg

سخنرانی شیخ یزبک در مراسم بزرگداشت شهدای هسته ای ایران

 

یزبک6.jpg

شیخ یزبک در جمع سیاسیون لبنان

 

یزبک.JPG

شیخ محمد یزبک، رئیس شورای فقهی حزب الله

 

شیخ با آیت الله زنجانی از مراجع تقلید در مشهد مقدس.jpg

دیدار شیخ با آیت الله زنجانی، از مراجع مقیم در مشهد مقدس

   



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 25 ارديبهشت 1390برچسب:,

|